Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

October 10, 2011

The Eye

Today I had plans with ze housemates! Well, not all of us but, four housemates including me. I woke up early in the morning so that I won't be rushing when getting ready. I really hate rushing.

Hm. Letih la nak speaking sangat ni. Not literally speaking, but yeah.

Dalam 9.30 dah bergerak ke Damansara, dengan perut berbunyi aku masuk dalam kereta. Thanks kepada cousin Nadhirah sudi tumpangkan aku yang berlesen tapi tak berkereta ni. Haha. Ekceli check mata pun nak tolong cousin Nadhirah untuk buat research for his studies. Something like that. So kami pergi bersama-sama, since segan nak pergi sorang-sorang. 

It was kinda fun, sebab macam-macam dia buat dengan mata kita ni. Haha, first check yang aku terima adalah nak tengok dryness of our eyes waktu kita menghadap laptop/computer. So akak ni kata sekeping kertas yang dia tunjuk tu dia akan masukkan dalam mata, (dah gulp awal awal dah). Luckily dia cakap tak sakit pun, cuma rasa sikit je ada benda yang masuk. Mati-mati la aku ingat kertas panjang tu nak masuk dalam mata. Euw kot. Rupanya dia lipat sikit kertas tu, lipatan yang kecik cenonet tu yang dia masukkan. So chill lah, tak nebes sangat hahahahaha. 

Selain tu macam biasa la bagi yang dah berkaca mata, dia bagi spek gedang nak cek power and silau. Lepas tu nak test rabun warna, rabun jauh/dekat and juling! Mujur gua tak juling. Paling kelakar dan fun bila nak cek pressure dekat mata kita. Letakkan mata dekat mesin tu and mesin tu tiba-tiba akan keluarkan angin! Haha macam kena tiup tu. Geli dan always tergelak setiap kali mata kena tiup. 

It was fun. Aku tak suka sangat check up ni, takut la ada penyakit ke apa kan. Tapi Im glad I did this, overcome jugak one of my tiny fears - seeing the doctors/dentist/sewaktu dengannya bahahahahahaha. 

And I had fun with my housemates. AND IKAN KELI TIME LUNCH TADI SEDAP GILA :-D Pedassssss.

Arrived home at 7 and now Im waiting for the clock to struck to 12. Nak tidur :p 


Goodnight :-) 


PS - Aku tak ada motif pun sebenarnya nak tulis entri ni. Eksaited lebih dapat cek mata. 



Bye.


1 comment:

Unknown said...

bestnyewww... nak keluar sama2 jugak nanti