Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

June 14, 2010

Nostalgia


Fuh. Baru lepas tanda kertas peperiksaan untuk Ibu. Siapa taknak, bila ada upah haha. Of course aku terima, walaupun lenguh tangan nak menanda benda sama je. -.- Weh takda hal la. B-)
Best juga sebab dapat tengok ayat/perkataan pelik2 budak sekolah rendah tulis. Kalau baca essay lagi syokkk, kalau grammar tunggang terbalik memang terbaik! Untuk hiburan la. Tak bagus untuk peperiksaan sebenar ya adik-adik. (?)

Sebelum menanda paper, aku kemas la bilik. Tak kemas sepenuhnya pun. Ada je yang terbengkalai. Biasalah tu kalau aku kan. Nak kemas yang ini, yang itu dibiarkan. Bila kemas yang itu, yang ini pulak berterabur. Jadi banyak benda la yang aku terjumpa, daripada stokin sebelah yang dah lama hilang sampai baju aku yang tersepit celah almari. -.-


1. Kad Ucapan Birthday/ Goodluck Wishes

Aha nostalgia sungguh. :'D Terjumpa kad-kad hari jadi, terharu la yu ols. Siap ada gambar ai tengah melahap lagi dekat Dewan Makan kan. And dalam kad tu ada ucapan from each members of Dorm8. Bila terbaca balik mulalah aku tersengih sorang-sorang. So swit. Teringat balik surprise birthday party di mana aku basah lencun, nasib baik tak pakai baju kaler putih. Kalau tak, adohmak sepsi. Jalan dekat tempat budak-budak main futsal pulak tuuuuuuuuuuuu. Buat bodoh je lah, buat-buat tak nampak. Eh memang tak nampak pun, aku kan degil taknak pakai spek kalau dekat luar ehe ehe. Wahhhhhhhhhhh tiba-tiba rindu budak dorm semua. Time mengemas tu bukan lagi kemas, aku lagi selongkarkan beg asrama tu adalah. -.- Habis la semua cadar/sarung bantal aku keluarkan sebab ada wishes drpd budak2 ni before habis sekolah.

Aku tak lupa kau orang semua. :') Rindunyaaaaaaaaaaaaaa!

2. Gambar

Hampir terbuang gambar-gambar yang aku cuci from computer. Cis, nasib baik. Sejak ada thumbdrive/laptop/pc dan apa jadah yang boleh simpan gambar ni, memang jarang sangat la cuci gambar. Even gambar raya pun tak cuci lagi, ada je ni ha dalam desktop. -.-

3. Magazines

Sampai sekarang majalah-majalah ada lagi dalam bilik aku. Itu pun separuh dah terminate. Sayang :( Nak buang tapi macam tak sampai hati pula, mostly majalah yang ada tu Utopia/Hype. Dulu aku minat wey kumpul benda alah ni, favourite la kira every issue nak beli. Kumpul duit tu nak beli! Sampai bawak ke hostel lah kira, siapa-siapa yang rasa boring nak baca apa apa, boleh mintak sama gua. Bahaha, tapi dah lama tak beli, duit pun rasa mcm membazir je beli Utopia sebab dah makin kurang best. Ini sebab dah ada majalah baru untuk dikumpul - Digital Photography. Nak beli dua-dua majalah tak mampu so terpaksa beralih arah ke DP. :-)
Lebih la sikit manfaat dia, tak ada la asyik cerita pasal artis itu ini, sumpah tak ada guna. Bukan aku kawan baik mereka-mereka tu pun.


Mostly benda yang aku banyak terjumpa pasal kehidupan time dekat hostel dolu-dolu. Dua tahun je dah banyak memori. Terbaca balik ucapan-ucapan kau orang dekat sarung bantal aku tadi, siap ada yang tulis supaya sentiasa jadi gf Noh ya (lebih kurang la) Auwwww, tapi takut kalau dia cakap aku busuk ke apa. :( HAHA, maaf lah dormates yang nampak aku macam orang gila bila dengar lagu Hujan dekat radio yang jarang dipasang di asrama. Aku tahu perangai aku tak semenggah, lepas ni tak ada la macam tu lagi kan.

Teremosional pula. *leleh hingus

Sebab bilik aku berhabuk sangat la ni aku asyik bersin je -.- Tak sihat tak sihat.



PS : Aku mimpi Noh cari aku sampai lubang cacing sebab aku kantoi ambil gambar dia dengan seorang perempuan senyap-senyap. I knowwwwwwwwwwwwwwwww. LAME GILA. Dia marah kot dalam mimpi tu. Scary. :S Rilek la brader haha.




3 comments:

Nuhazira binti Rosly said...

memang musim nostalgic kah ? haha, heyp, rindu lah musim kita bersin sama2, haha.. aku, kau, tom, sha, tak sah kalau tak bersin, haha

. said...

sedih aku baca post kau nie,tak tau kenapa.khahahha

AthirahShamsul said...

Eya : Oh tu memang wajibbbbbbbbb! Hahahaha,

Sam - Alamak sedih ke, jangan la! Haha