Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

March 09, 2010

Citarasa Musik



Siapa yang tanya aku soalan ni dekat formspring? Yang berbunyi ; sejak bila kau layan lagu2 gila ni?!Haha

Cerita-cerita pasal muzik ni, aku sukaa. Kalau dapat orang yang sama favourite genre aku ; Hardcore, lagi best. Tapi that doesn't mean lagu-lagu ni semua lagu gila okay, of course ada certain yang kerja menjerit, sepatah harammm aku tak faham. Ok yang tu aku tak berapa layan sangat. Kalau macam tu, lebih kepada noise, bukan lagu - taik telinga aku boleh cair kalau dengar, memekak. Haha. Screamo, my favourite too. :-D And my favourite band - sudah tentu Alesana. Besides vokalis yang bersuara unik, live boleh tahan juga. Aku suka. Jrock pun kool, yu no.

Tapi buat masa sekarang, aku rasa aku dah kurang dah melayan lagu-lagu headbanging ni, dah mula terpesong kepada slow rock, dan jenis-jenis lagu macam Eisley, Regina Spektor, Coldplay. Eh, dan jangan terkejut Super Junior pun aku layan! Betul, aku tak kisah dengar lagu-lagu pelbagai ni cuma sekarang ni kalau aku nak dengar lagu, aku akan cari lagu-lagu slow dulu. Karat lah sikit, yu. Hee

Mungkin betul lah ada orang tu kata, even aku layan hardcore, jiwa tak se-core mana pun kan. Mungkin juga sebab tu aku layan lagu-lagu 'gila' ni sebab aku malas, malas kalau dengar lagu-lagu slow, mulalah teringat kisah itu, kisah ini. Fuh, series aku malas. Dengar Alesana, Saosin, aku rasa lagi best. Feel. Tapi sekali kau rekemen aku lagu macam Munajat Cinta, Lie, LaLuna, paling feel lah aku. Tskk, teresak pun boleh.

Ps : No, aku taknak dicop jiwang, emo macam saufi. Or memang aku macam tu? Taknakk haha

The Gazette. Terbaik! \m/




2 comments:

Z said...

Emo mcm saufi, haha!

AthirahShamsul said...

Haha! Kang dia baca mampus aku ;O