Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

December 16, 2009

Perihal Rokok, Mati dan Jodoh

Kadang aku terfikir betul ke orang yang hisap rokok ni dipandang as matang? Sebab pada aku tak pun, siapa setuju? Hihi. Aku suka je tanya kawan2 pasal benda ni. Seronok ke kalau merokok? Korang nak ke boyfriend merokok? Kalau tengok sekarang pun dah tau, orang yg kita sangka tak merokok sebenarnya dialah perokok tegar. Hampir semua yang kita tengok sekarang susah nak diprcayai. Ada je kawan2 yang plan nak merokok bila dah habis sekolah. Dan ada jugak yang cakap merokok sekadar suka2 je, bukan selalu pun. Tup tup, sekarang dia dah heavy smoker. Dulu memang aku tak boleh terima orang yang merokok ni. Best jugak debat dengan Amer pasal smoke ni, ha siapa suruh kau yang tanya aku dulu?

'Weh kau suka tak kalau lelaki tu merokok?'
'Mestilah taaaaaaaaaak wey'

Debat punya debat, akhirnya aku rasa aku dah malas nak gaduh dengan dia.
'At least kalau smoke pun takkan depan girlfriend, kira okay kan'
Lelaki fikir lain, perempuan pulak fikir lain. Orang fikir pasal kesihatan dia boleh sampai situ pulak. Yalah amer kau lah menang, I surrender.

Kalau bercerita dengan Bear, dia pun satu kepala dengan aku.
'Aku taknak kahwin dengan orang yang cepat mati ni'
Hahaha, okay, memang betul pun,
'tapi weh kalau dah jodoh aku kahwin dengan smoker nak buat macam mana, takkan sebab tu pun sampai taknak kahwin?'
Tingting, true. Nak buat macam mana ek? Akhirnya aku dah boleh stop talking about this topic. Aku mengalah. Sekarang pergi mana pun nampak asap. Pergi mana pun asap mesti depan mata. Memang menyemak, memang nak cepat mati, aku fikir. Tapi, kau hisap, kau tanggung. Kau hisap lah sorang-sorang jangan dekat publik, risiko org sekeliling nak dpt penyakit lagi tinggi, tahu. Lu pikir sendiri, hi hi.



Ah, aku lapar lagi. -.-'




3 comments:

Mira Nozmi said...

hmm benda ni balik kepada individu jugak lah.sama macam nak pakai tudung ke tak,cukur kening,dye rambut.semua orang taw tu salah,tapi balik kat diri sendiri jugaklah.

free country kan?

aku tak sokong,tak puji.depends

si juliet said...

HAHA
betul.
aku selalu cakap aku benci smoker.
padahal adik aku sendiri smoker.
nak benci adik aku gak ke?
entah lah.

AthirahShamsul said...

Hahahahahaha agak aa