Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

December 16, 2008

Hero dan Heroin Aku

Aku tak dapat predict apa yg ada utk aku masa depan nanti, tp aku harapkan sesuatu yg lebih baik dr skrg. :) Aku ada family yang best walaupun tak perfect, mereka je yang aku ada selain org kat luar sana yang belum sepenuhnya aku kenali, kan? Ayah, seorang daddy cool haha. Ramai kwn aku mesti ckp 'takut tengok ayah kau, muka garang seh' dan masa tu aku akan tergelak, haha ayah aku jenis yang cool dan steady, kalau marah pun steady je tp ada time dia akan serius lah kan, dia kan ayah. Tapi kalau muka garang tu aku tak boleh nak terima sgt kot hihi. Zaman doludolu ayah zaman rock kapak, hm boleh tahan smart jugak ayah aku ni *keningkening Part aku paling nak gelak-terguling bila ibu ckp ayh AJK Kebersihan kat asrama dulu, aku macam HA? AH AH AH AH. Tak sangka, dia dulu nerd gila, budak baik kat asrama, tak buat hal, itu ibu yang cerita. Kawan zaman sekolah ayah dulu pun ckp ayh budak baik time sekolah dulu, ha ha mebi kot. And Im proud to have him as my father, walaupun sekarang aku dgn ayh tak serapat mcm dulu waktu aku kecik, selalunya mmg mcm tu kot. Dulu kitalah daddy's girl, bila dah besar macammacam yg akn berubah, tk sama mcm dulu lagi. Aku mmg syg dia tapi mebi aku dh tnjuk ngn cara yg tk betul and aku tk suka tu. Oh, ayah nerd ku, ai lef yu. <3

Wu, yu rok!





Kalau ada ayah, mesti ada ibu. And alhamdulillah ayah ibu aku umur masih panjang. *tarik nafas Ibu lagi garang kot drpd ayah, hihi. Suara dia yg lantang buat aku ngn adik2 gerun nak berkata-kata. Fuish, bebelan dia mmg power dr hari ke hari wa ckp lu. Dulu time tadika aku suka pergi ikut ibu masuk kelas dia mngajar, sbb aku tau bila aku masuk muridmurid dia akn bg aku ceklat dan plastik penuh gula gula heee. And setiap kali ibu marah diaorg mesti tk jadi sbb aku suka menyibuk time tu, 'ha kan ibu kita dah marah' Habis lah mood nak marah org! Tu ibu fikir kot time tu, Ibu teman melepak yg best, teman borak yg sempoi je haha, itu kalau mood dia tengah ok. Rasanya satu hari tu pergi berjalan je kerja. Kalau tercalar sikit mood dia BAM jgnlah harap kau dpt ajak dia berjalan situ situ sana sini. Aku rasa memory yg paling aku tk boleh lupa psl ibu so far, time aku baru masuk asrama. Before this ada misunderstanding and aku buat benda yg paling aku menyesal sekali kat ibu. Ibu dpt tau apa yang aku buat, aku ada tulis macam macam kat dlm satu buku and ibu dpt tahu. Masa tu aku tulis macam macam, aku tak suka ibu, aku benci ibu, ibu tk prnh faham aku, ibu tkkn fhm apa aku rasa. Benda yg aku tulis tu dah tnjuk yg aku ni tk brsyukur kan ada ibu? Aku tahu tapi time tu aku tk mksudkan apa apa, ibu. Marah sangat masa tu, ibu. Benda yg aku tulis tu pun dah lama, tapi tah cmne ibu jumpe mebi masa dia tgh kemas bilik aku kot. Terkejut aku bila ibu ckp psl buku tu. Time tu aku dahlah tgh nangis homesick lah katekan hikhik, lps tu ibu ckp knp nangis ni?

Ibu : ibu dah jumpa buku tu

Thirah : buku? buku apa?

Ibu : ibu dah tau dah, ibu jumpa buku tu dlm bilik thirah,
Thirah : *mngalir

Ibu : Ibu nak mintak maaf,
Thirah : *langsung tersedu Lahhh kenapa ibu? Thirah yg kena mintak maaf, sorry *uwaa mngalir gila

Ibu : Ibu tau, thirah kdg kdg rasa mcm ibu tk fhm thirah, tp sbg ibu, msti akn marah marah thirah, ibu tau ibu tk fhm apa yg thirah nak. Ibu mintak maaf.

*sob

Conversation sterusnya aku malas nak taip, sedih. Aku mmg tk sngka ibu blh ckp mcm tu, aku brsalah gila! Sob, im trying to be a better person, a better daughter,
Ai lef yu, ibu. <3

Ibu saya lah ni, zaman dolu ye


Oh wel enaf with de kraying. Hehehe..

Nak cerita pasal adik aku, aku malas. Hm, bye lah kot buat masa ni.

Ai lef yuuuuuuuuuuuu !

<33


2 comments:

Anonymous said...

hoho..
papepown parents jugak yang ad utk kite..
selagi mereka hidup hargailah kehadiran mereka dengan sebbaik2nye...

AthirahShamsul said...

hee, yap betul lah tu