Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

August 20, 2011

:-)

*sapu habuk*

Ehem-ehem. 


Ok. Hiiii.


Ok. 

Aku tak ada idea nak tulis pasal apa, tapi basically aku baru lepas habis test Marketing pagi tadi which the soalan memang peh lah. Nasib baik cukup juga masa nak habiskan jawab soalan, itu pun ada yang keluar awal. Dasat weh. Semalam pun lepas bangun pagi, satu hari tu aku tak naik katil pun. After kelas pergi Induk sebab ada majlis Anugerah Dekan, Alhamdulillah. :) Best! Makanan pun sodap. Mungkin yang sleknya performance dia, lagu macam romantik sangat lah, lagipun nak tunggu masa buka puasa. Tak payah nyanyi pun tak apa kot? Hihi. But overall it was funnnnnnn, aku tekankan sekali lagi makanan dia sedap haha. Siap dapat tapau makanan lagi!

Eh menyimpang pasal makanan. Just want to say, this anugerah thingy makes me think - Semester ni aku boleh lagi ke dapat dekan? Well based on my quizzes results,common tests results, macam down sikit. Aku banyak terleka kot, tak fokus. The results are not too bad tapii, macam supposedly I can do better than this, the results yang aku dapat pun macam jatuh je. Lagi-lagi semester ni agak payah, next sem lagilah. Nak kekalkan pointer semua. All of a sudden I feel the pressure, tengok most of my friends got better marks and I can't. T.T Weh sho shad ok. Tapi tak apa, aku anggap benda ni pun salah aku juga, banyak main awal-awal tu. Serve you right lah kan, Athirah. Tapi there is more time, I think? Haha. Nak kejar balik apa yang aku dah tercicir. Bila tengok Ibu tag post dekat Facebook pun macam down je.. she's proud of me. Semester ni I must make her proud too, well not just her la tapi the whole family juga. 

Macam masa ambil result SPM dulu, Ibu yang baru lepas operation dekat kaki, still kena pakai wheelchair lagi pun sanggup datang support her daughter. Bila dapat tahu results rasa macam nak melompat dengan Ibu berpeluk bagai tapi Ibu lompat atas wheelchair jelah hahaha. It was one of the happiest days in my life. 

Well, mesti orang cakap takpeeeeeeeeeeeeee jalan masih panjang. Still ada masa untuk improve yada yada. Yupppp, tahu tu. Lagipun this academic thingy salah satu yang boleh buat parents aku proud, selain tu, aku rasa aku sangat banyak yang kurang as a daughter, anak sulung pula tu. Dalam akademik lah yang aku rasa InsyaAllah aku boleh buktikan pada diorang yang aku akan banggakan diorang. I'm trying hard to improve myself and fix all the mistakes I've made. Nak tebus balik jasa diorang. Tapi aku kerja pun tak lagi. So this is one of the ways lah. To make them proud and I hope they know that I'm trying hard. Tapi sekarang macam leka dah. 

Gotta get back on track. Gotta think positive. It's life. Ups and downs memang ada. Biasalah tu. Maybe it's also a reminder that I got too carried away. 

I just want to make my parents proud. Because I know I am not a good daughter back then. 


HOMAIGOD EMONYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Hahahahaha series tak sangka post menyimpang sikit sampai emo-emo ni. Pergh. 

Tak payah baca pun tak apa sebenarnya. Eh perasannya, memang tak ada orang nak baca blog kau yang berhabuk-habuk ni puiiiiiiii!


Ok bye. Salam :D 


Ps - Malam Lailatul Qadar





2 comments:

HaifaHaris said...

i read every post entry :)

AthirahShamsul said...

AWW :D