Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

March 16, 2010

Dua Tahun Sebelas Bulan

' When people walk away from you, let them go. Your destiny is never tied to anyone who leaves you, and it doesn't mean they are bad people, it just means that their part in your story is over. '

Betul la tu, kan? ;(

Post ni, its not that I'm not getting over the past atau sebab aku tak boleh move on ke apa. Sebab benda ni dah lepas, dan aku rasa malas dah nak fikir pasal ni lepas ni, so maybe ini last post aku pasal dia. Ok? Kalau tak ok, tak payah baca, ai tak kisah. Huuuu

Dia, aku kenal masa tusyen aku satu kelas dengan dia. Well, disebabkan aku rabun aku takdelah rajin benar nak usha-usha orang, tengok-tengok keliling kan. A fews days later, aku dapat satu msg by satu unknown number. Suruh teka-teka pulak, aku panas la lama-lama, malas aku main teka-teka. Belum sempat nak kena caci, he introduced himself. Ohhhhhhh, satu kelas tusyen rupanya, SATU SEKOLAH PULAK TU. Aku tak pernah tahu. But, muka dia nampak familiar la, kalau terserempak dekat sekolah pun maybe pandang sekali imbas jelah.

We contact each other since satu tempat tusyen kan, nak escape pun tak boleh la. Everytime kalau dekat tusyen aku pandang dia, nak senyum la cakap hi, dia pandang balik dengan muka stok garang gila. Maybe sebab mata dia kot hahaha. Tak sempat senyum aku dah tunduk balik, masa tu macam er, gila garang dia ni. Tapi apa-apapun aku enjoy messaging dengan dia, tak sampai a month kot, aku lupa, we got together. Aku tertanya jugak betul ke apa aku buat ni, dengan terima dia, but then I realised there's something about him that I don't find in other guys. Bla bla bla, ayat klise semua lah kan. Pendek cerita, he's the first one I fall for.

Idk why tapi everytime kalau dia bagi something, benda tu mesti pink, tak pink pun mesti yang girly-girly punya. Of course aku appreciate, tapi perlu ke kaler pink. Ihihihi, tahun pertama was okay, aku dah cukup bersyukur dengan apa yang ada masa tu, ya, klise lagi. Haha! Benda paling seronok kalau nak bergambar, memang susah gila. Semua kawan-kawan kalau cakap nak tengok gambar, mesti nampak muka kena tutup dengan tanganlah, tunduk bawah lah, pandang tepi lah. Artis kan. Tapi itu dulu, sekarang dia dah ok kot kalau bergambar ni, dah boleh nampak muka.

:-D
Dah bosan dah? Ok boleh stop sini la ya, terima kasih

After a year, well dia berubah. Aku rasa aku pun berubah kot, sebab time tu aku pindah sekolah, dah makin jauh. Long distance relationship, memang menakutkan. Dan benda yang aku takutkan tu dah pun jadi. Before it happened, we hold on to each other for 2 years and 11 months. Hampir tiga tahun, dan aku tak pernah sangka benda ni semua berakhir time betul-betul tengah SPM. Sebelum tu memang aku tahu dua-dua dah tak macam dulu, tapi masing-masing cuba untuk bertahan. Sayang kalau nak lepaskan macam tu aja. Dia pun fikir macam tu, kot. Sekurang-kurangnya itu yang aku fikir pasal dia, jadi aku pun bertahan. Time aku dah mula rasa this relationship akan jadi macam dulu balik, time aku rasa kita ada harapan lagi, start all over again, dia buat keputusan, untuk putuskan. Macam tu aja. Yap aku dah terkelu dah, in my mind I was only thinking - it's over. It really is, over.

I can't do anything to stop it, I just can't. Dalam kepala aku masa tu, kalau dia dah buat keputusan macam tu, aku nak halang pun lepas ni mesti tak sama punya. Tak pernah akan sama punya. So saya terima dengan redha. Hahaha, mula-mula memang tak boleh nak terima, my other half is gone masa tu. Tapi for the sake of SPM, aku tak fikir banyak pasal hal tu. SPM beb, takkan pasal tu aku tak boleh jawab paper, even it's so hard, I feel like giving up. Tapi alhamdulillah la nasib baik paper tu tak kantoi wheee.

I've lost someone who's very important to me, you know it sucks, right? So aku tak boleh nak move on, berkabung je lah kerja aku hahaha. Seriesli, it's not that easy, tak boleh terima sebab masa tu, I know there's still hope for us to be happy again. Benda ni macam, tiba-tiba. Siapa boleh terima? Aku tak boleh, hehe.

Tapi lepas tu aku fikir, okay maybe lepas ni I'll find a better person, he'll find her girl too someday, a better girl for him. Life goes on, that's what people keep saying to me. I understand that, I finally did. Like, aku baru lapan belas kan. :P

Just keep praying to Allah that there will be more happiness in future, you never know.

'Apa yang dah jadi ni kau jadikan pengajaran, jangan la sampai tak move on, aku tahu kau boleh'

Awww thank youu braderrr haha.
Tapi apa-pun, aku tak menyesal kenal dia. Sedikit sebanyak dia dah mengubah aku, menjadi aku yang kau lihat hari ni. Dia ajar aku untuk jadi lebih kuat. Ada lagi yang lebih baik menunggu, yelah, macam orang-orang lain cakap tu. Move on. Life must go on. Hidup masih panjang.

Hey Dia, aku doakan kau bahagia lah ya. Series cakap ni! Haha glad to know you,

Ok, ni post terakhir pasal dia. Terima kasih sudi baca ya *macam ada je


8 comments:

Zeeyn said...

Kte menghadapi situasi yg sama kot? hihi :-D

AthirahShamsul said...

Eh yeke? Wahhhhhhhh hehehe :-)

si juliet said...

tak ada butang LIKE eh?
thumbs up lah babe!

:)

Z said...

Ini touching :')

AthirahShamsul said...

:')

farid said...

pukul 3.48 pagi aku baca cerita kau ni.yeah aku baca dari mula sampai habis.
masuk gear satu dan jalan terus jangan masuk gear R.^_^
ayat merah atas sekali betul.

AthirahShamsul said...

Farid : OK! ^^ Hehe, rajin kau baca blog aku ni ya, bagusssss hahahaha. Yap, ayat tu memang absolutely true kan

farid said...

tak boleh tidur lak tiba tiba semalam.tiba tiba juga teringat kau tanya aku ada baca blog kau tak pasal kau sesat.aku pun cari punya cari jumpa url blog kau kat mys.so dengan tidak berfikir nak tidur.tekan dan tettt.baca aa.hahaha