Hello, Is it Me You're Looking For?

My photo
Budak kurang sosial, kot.

March 22, 2010

Tiga Hari Dah Cukup

Kemahiran sosial aku memang dah terjejas. Tiga hari aku kerja as promoter dah cukup. Betul, lepas ni aku malas dah buat kerja ni. Aku loser.

Malam sebelum pergi kerja, aku tak dapat tidur langsung. Bukan sebab aku terlampau excited nak bekerja, tapi sebab nyamuk yang gila besar dan gemuk belaka dekat kampung. Banyak pulak tu, memang salah la aku pakai baju hitam malam tu. -_-! Aiyo, sampai pukul 2 pagi aku tukar tempat tidur. Aku pergi dekat sofa pulak, dekat sikit dengan ubat nyamuk, yang bakar tu kan. Tapi nyamuk tu kejar aku! Finally pukul 5.25 aku baru terlelap, time tu dah kena bangun dan bersiap. Dem. Masa tidur aku habis macam tu je. Dem sekali lagi.

Day-1 :
Masuk PWTC jumpa Eddie, although aku rabun tapi aku tau tu dia. Haha. Then jumpa lagi geng-geng dia, fain. Ramai la pulok. Then we headed to our booth, gila hujung dunia ok. First day was okay, walaupun tak banyak sale, disebabkan booth kami dekat hujung-hujung exhibition so bila promote orang cakap 'Oh dah amik dah tadi dekat bawah'. It was hard to find the first customer, tapi bila dah dapat customer, nak promote lepas tu okay dah, tak ada gabra sangat. Tapi mulut aku tetap berat nak bersuara. Aku kan pemalu. HAHA

Day-2 :
Sale meningkat! Daripada first day, although tak dapat sale sebanyak Main Booth tu, it was exciting bila dapat customer, rasa macam dah dapat 20 orang padahal baru 2 orang budak sekolah. Mulut aku dah ringan la sikit kan.

Day-3 :
Rasa macam tak ada mood, junior saya, Hanafi sibuk tanya okay ke tak okay. Haha, sebelum aku rasa annoyed, aku belah daripada dia. Bukan aku tak okay, tapi rasa malas. Malas nak cari sale wahahaha. Sori Hanafi, apa-apa hal rilek aja ok?

So, conclusion selama tiga hari aku kerja dekat PWTC, aku jumpa macam-macam orang. Ada yang gelak je tengok orang promote tapi tak kena layan, pergi jalannnnnnnn la wei. Hahahaha, but overall it was a great experience, kalau dulu orang yang promote aku, aku mesti buat dek, buat-buat tak dengar, lari daripada orang tu sebab malas nak dengar apa dia cakap. So semua tu, aku dah kena balik. Hahahaha, baru aku rasakannn. Ada yang manis, ada yang pahit nak ditelan, apa-apa pun, aku still enjoy kerja tu, wheeee. Actually, minggu depan sambung sabtu dan ahad, tapi aku rasa macam taknak je sambung. Sori maklong, lepas ni maklong kena cari orang yang lebih ringan mulutnya. Hahahaha. Bukan macam saya ni, ok.

PS : Budak TTJ apasal aku tak terserempak langsung?! Tak ulat buku la korang ni, hahaha tak syiok. Kecuali ada budak yang tegur aku, tanya aku budak TTJ ke tak. Then bila aku cakap ya, sengih2 tapi tak cakap apa-apa, er aku tak cam kau lah, sori.


1 comment:

Anonymous said...

haha.penat lah gila babi duh!